Tonery - Nieusunięte zabezpieczenia transportowe

Możliwe rozwiązanie problemu

Każdy toner posiada specjalne zabezpieczenia transportowe, które trzeba usunąć przed zainstalowaniem tonera w drukarce. Rozpoznasz je po charakterystycznym wyraźnym kolorze (pomarańczowy, zielony, lub czerwony). W wyjątkowych sytuacjach pomimo niezdjętych zabezpieczeń drukarka wykona kilka zleceń druku, lecz jakość ich nie będzie prawidłowa. Zdejmij zabezpieczenia i ponownie zainstaluj produkt w drukarce.

powrót

Tonery - Błędne ustawienia urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu

Przy stosowaniu specjalnych nośników (folia, papier o większej gramaturze, etykiety) część drukarek wymaga dodatkowych ustawień. Tylko prawidłowa konfiguracja drukarki może zapewnić w takim wypadku odpowiedni wydruk. Brak takich ustawień może spowodować poważne błędy druku takie jak: rozmyte kolory, nietrwały wydruk, przesunięcia barw itp. Sprawdź czy twoje urządzenie obsługuje stosowany nośnik druku (folia papier o wyższej gramaturze, etykiety itp.) i korzystając z aktualnych sterowników drukarki skonfiguruj ją do stosowanego nośnika. Jeśli w instrukcji obsługi lub konfiguracji urządzenia nie przewidziano stosowania wybranego przez ciebie materiału, pod żadnym pozorem nie próbuj drukować na nim, może to spowodować poważną usterkę wymagającą kosztownej interwencji serwisowej.

Ważne!
Zanim zdecydujesz się na druk na folii czy etykiecie samoprzylepnej sprawdź preferencję tego nośnika. Folia, etykiety i grubszy papier muszą być specjalnie przeznaczone do druku laserowego. Inne przeznaczenie tego materiału może go wykluczyć w stosowaniu w twojej drukarce.

powrót

Tonery - Zanieczyszczone wnętrze urządzenia

Możliwe rozwiązanie problemu

Po dłuższym okresie czasu, (patrz instrukcja obsługi urządzenia - miesięczne obciążenie drukarki) w każdej drukarce zbierają się resztki proszku tonerowego czy opiłki stosowanego papieru. Również inne obce zanieczyszczenia mogą doprowadzić do błędnej pracy urządzenia.
We wszystkich urządzeniach (zwłaszcza drukarkach kolorowych) brak okresowej konserwacji może doprowadzić do problemów z wydrukiem a nawet awarii urządzenia. Zgłoś do serwisu potrzebę konserwacji a po jej przeprowadzeniu ponownie uruchom procedurę drukowania.

powrót

Tonery - Nieprawidłowe przechowywanie produktu

Możliwe rozwiązanie problemu

Na opakowaniu każdego produktu znajdują się ikony informujące o sposobie jego przechowywania. Magazynowanie produktu w nieodpowiednich warunkach (duża wilgotność, wysoka lub niska temperatura), lub w nie odpowiednim ułożeniu (pionowe położenie), może zaszkodzić twoim wydrukom. W takim wypadku odczekaj kilkadziesiąt minut przed ponownym włożeniem produktu do drukarki, następnie mocno wstrząśnij tonerem i ponownie włóż do urządzenia. Pamiętaj, że produkt (zwłaszcza przy zdjętym zabezpieczeniu) może w trakcie wstrząsania uwolnić część proszku zamkniętego wewnątrz obudowy. Najczęstszym objawem powyższego zjawiska, jest nierównomierny wydruk np. druk tylko z lewej strony.

powrót

 

Tonery - Awaria produktu

Możliwe rozwiązanie problemu

Jeśli sprawdziłeś/łaś już powyższe przypadki a zastosowane rozwiązania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, być może zakupiony produkt jest uszkodzony. Jeśli chcesz zgłosić reklamację zakupionego produktu skontaktuj sie z nami pod numerem telefonu (32) 359 37 59 lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy.

powrót

Więcej artykułów…

  1. Tonery - Awaria drukarki